Apakah kalian sedang mencari pidato bahasa bugis tentang kejujuran? Jangan khawatir, karena pembeda.id telah menyiapkan beberapa kutipan pidato yang mungkin bisa menjadi referensi bagi kalian.
5 pidato bahasa bugis tentang kejujuran yang hendak admin bagikan berikut ini mencakup di berbagai lingkungan. Misalnya di sekolah, di rumah dalam kehidupan sehari-hari dan lain sebagainya.
Pada intinya, kalian tinggal pilih pidato bahasa bugis tentang kejujuran tersebut yang sesuai dengan kebutuhan masing-masing. Daripada berlama-lama, yuk kita langsung saja ke inti pembahasan seperti berikut.
5 Pidato Bahasa Bugis Tentang Kejujuran
1. Pidato Bahasa Bugis tentang Kejujuran Dalam Kehidupan
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Paturusengengeng natu ada-adae ri siangnge, temmakkunrai malebbina rasa parenrengi teya. Narekko ade’gaga salama’ kita mappasiduppi, allamung na kejujuran engkaukka makessingi tauwe.
Ana’ sisengkalingku apa kanaritu lempu atau kejujuran. Upelemek anjo lamunna tallu narekko ri patampu’ macca mappalettuk. Lempu’ menre ri ulu, naperrengnge ri kampong mappatemmu. Lempukku natudangi tauwe, engkaukka sangadinna parakai siddi’ tu Tuhan, mappakalebbi riaseng tau massappa’.
Kita pada essona, lempu’e maccule’ lamunna tau ri tengnga adat. Nakkatu essoe, tau riparennu tallu janci, teppakkalupai’ narekko riaseng massappa’. Kejujuran, engkaukka mattuju-tuju, inak rupa kita na tenna lampulu, sempureng tomai.
Narekko riaseng tomai, ade’ temmakkasa’de mallampu’, na iya nappau tau ripakajekkaning tomai. Sibawa iyana tau tengngae riaseng lempu’na, appatentang ri Tuhan nari tau-tau ri lino, iyae mappabbarui rezeki sibawa ampe’na makkatenninga.
Kejujuran, para tau, engkaukka napekambe’ riaseng mapponceddiang, nappagguru tauwe. Napo kira jokka narekko tenning ri ati. Inakka tau ri gega ri linoe, alebbireng, madeceng, na maccule’ di pucukna. Kejujuran perengngi tauwe minawang na lumabburenggi sibawa ade’-ade’ matennang.
Makkarani ri kiannu tau, punna padatta ajapi lempu’, tau parakkuwa tauwe. Amma padengnge rapang, mappala tellu acca’e na makkeana’ ri alebbireng.
Sekian pidatoku. Appa’ nakulle temmasonni pasang ati ri maccaradde kejujuran.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
2. Pidato Bahasa Bugis tentang Kejujuran sebagai Pondasi Kepercayaan
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salama’ battu ri saliwengeng. Paturusengeng ri lolo na dewata, maelo’ki sumange’ malempu’ ri ati’ sibawa ri pikiran.
Pada kesempatan ini, saya akan melanjutkan pembahasan tentang lempu’ (kejujuran), dengan menekankan bagaimana kejujuran menjadi pondasi bagi kepercayaan atau “appasitinaja”. Kepercayaan itu bukanlah sesuatu yang mudah didapatkan. Iyanaritu, appasitinaja lahir dari sikap jujur yang terus dijaga dan dipelihara dengan konsisten.
Kejujuran Adalah Dasar dari Appasitinaja
Tauwe, nakke maukki omong, “narekko lempu’ makkanja ri ati, appasitinaja pura tangkuru.” Ini bermakna bahwa setiap kepercayaan tumbuh dari sikap jujur. Mappammula ri keluarga, ri kantor, na ri tau sitinaja laing, narekko lempu’ tenna wakkaluppai, tau ripakeja’ maloppo’-maloppo’ iyyapa.
Contoh gampang: Narekko seorang ana’ mappada lempu’ ri lolo orang tuana, maka iya riola tangngai ampe’ ampena sibawa kepangngadakkang iyyolo. Na anjoro’ sama di dunia kerja, punna atuwona mappasitinajang pekerja na engka lempuna, tanre’ pekerjae pattappu’ tauwe na puraki laddekka iyya riaseng rioli tau laing.
Lempu’ tauwe mapajai ampe’. Eppa’ke riappasitinaja, makkasolang turuki pakkea’, massalamai arungi adanna. Narekko tau temmakkada sitinaja karelli, pabbicara’ i teya nassuroi tedongngi tena parengngasi.
Kejujuran Membangun Hubungan yang Kuat
Bilanganna, “Narekko tau lempu’, tauwa napogau atanna ri ulu, tauwi pajaiyangi ri lebbina.” Artinya, orang yang jujur akan dipandang terhormat bukan hanya di awal, tapi hingga akhir kehidupannya. Kepercayaan adalah ikatan batin, dan jembatan antara dua hati akan kokoh jika kedua belah pihak jujur satu sama lain.
Narekko ada tau ripakatau’i, iyana appakessingi taue, na masseddiye riaseng-appasitinaja. Kejujuran mengajarkan kita untuk tidak berbohong, dan tidak menyembunyikan kebenaran demi kepentingan pribadi.
Tanpa kejujuran, kepercayaan hancur. Na tette riola pa’dekka, tau temma ajapi lempu’, ya begi’ra sitinaja padanna. Nari appi pattunruang, sekecil bohong sekalipun bisa menjadi awal runtuhnya kepercayaan dan hubungan.
Tau malempu’ iyyanai tau ripattangngae ri ulu, engka riaseng pangessai tau. Kejujuran bukan sekadar berkata benar, tapi juga bersikap tulus dan berani memikul konsekuensi atas tindakan kita. Punna siddiq appasitinajanna, maka kita akan melihat dunia lebih damai dan tenang.
Maka, mari rapada’ mappibingkai lempu’ ri attudanganna. Punna tau ajapi lempu’, makkadok riulu tana’ iyya sirangka’ kepercaiaan teya.
Sekian pidatoku. Semoga apa yang saya sampaikan dapat membuka hati dan pikiran kita semua.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
3. Pidato Bahasa Bugis tentang Kejujuran dan Amanah dalam Pergaulan
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salama’ battu ri ada tau sitinaja, sibawa pacengi ri panrita. Paturusengengeng natu Dewata SeuwaE, ri ampe’ melo’ki topada lempu’ na massappa’ tau ri lino.
Pada kesempatan ini, saya akan berbicara tentang kejujuran (lempu’) dan amanah sebagai dua nilai penting dalam pergaulan. Tau massappa’ teya makkatenniyi punna mappasseddingi lempu’ na amanah ri ulu sibawa tau laing. Kedua nilai ini adalah kunci untuk membangun hubungan yang langgeng, penuh makna, dan bermanfaat.
Kejujuran dalam Pergaulan
Lempu’ iye’na mappakalebbi riaseng tau. Narekko ri tengah pergaulan, tau pada lempu’, ampe’ iye turuki ade’. Punna ajapi tau malempu’, engka riolo’ pappalettuk ri ati iyyanna, tanre’ riata’ napparisi dua tellu cara: tidak berbohong, tidak berkhianat, na temmappamalu’.
Bilanganna, “Makkaraja tau ri ulu sibawa lempu’, narekko mattuju-tuju riaseng attunoangnganna.” Artinya, orang yang jujur akan selalu mendapatkan tempat terhormat di hati orang lain. Sikap jujur dalam pergaulan menciptakan rasa percaya, sehingga hubungan berjalan mulus tanpa kecurigaan.
Amanah dalam Pergaulan
Amanah tauwe artina mapatinroi parappo’ na nappa’rampe’ sipulung. Iye maccule’ amanna, narekko engka ulangan tau sibawa kita tau appakai amanah sibawa beccu, tau ripadabbukkai. Sero masiri’ narekko tanre’ tuuwei rapang yang dipercayakan.
Misalnya, narekko engka orang appasitunangngi rasa’na atau masalah pribadina, wajarna ta’ temmappappalua’. Inakke artina engkai amanna, temmapangayi rupa na pasang ati iyyana.
Tau mangkasi amanah ajapi percaya tau laing. Iya makkamase, nari tau adakke ri ulu tau, na makkanja riaseng tau parellu padanna. Tau massappana’ tau ri linoe mattaratte ri ulu na riolo Dewata.
Hubungan Erat antara Kejujuran dan Amanah
Lempu’ na amanah iyya taui sibawa pada riulu. Narekko engka’ tau jujur, pasti iyya mappake amanah. Begitu juga sebaliknya, orang yang menjaga amanah pasti akan selalu jujur. Inakke rupa attulampa’ tau linoe, supaya hubungan pertemanan, keluarga, na pergaulan masseddi riaseng ampe’ na ade’ na.
Narekko kejujuran dan amanah tidak dipegang, hubungan akan rusak. Appa’pasalengka’ makkenna: “Punna lempu’ masseddipuwangngi riaseng tau, narekko tanre’na amanah, tauwi riulangi padanna.” Kepercayaan tidak akan muncul jika tidak ada amanah dan kejujuran dalam pergaulan.
Makkarani ri kiannu tauwe, marimattai pada lempu’ na appakai amanah di pergaulan. Makkasolanggi tangngai tau ri ulu, appakarennungngi pakkea’ yang tangngai damai. Nappakessingi na mappasibali’ riaseng tau massappa’, tau ripadabbukkai na salama’ ri ulo na diolo Dewata.
Sekian pidatoku pada kesempatan kali ini. Semoga semua yang saya sampaikan dapat menjadi pelajaran bagi kita semua untuk menjaga lempu’ na amanah dalam pergaulan.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
4. Kejujuran sebagai Bekal Akhirat
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salama’ battu tau massappa’, sibawa ampe’ natenni ri Dewata SeuwaE. Paturusengeng pada melo’ki lempu’ ri ati’, karena itu iye’na tennapau’na mappale’ rezeki ri lino, na iyana jokka’i riolo Dewata.
Pada hari ini, saya akan menyampaikan pidato dengan tema “Kejujuran sebagai Bekal Akhirat.” Kejujuran, atau dalam bahasa Bugis disebut lempu’, bukan hanya bekal hidup di dunia, tapi juga penentu keselamatan kita di akhirat kelak. Lino ini riolo dewatae to mae-malainge ri ade’ tau. Tapi tenni ripunnai riya linoe, iyya makkatenni attaseng towi tau natanre ri akhirat.
Kejujuran, Nilai yang Dibawa Hingga Akhirat
Lempu’ iye’ riolo tau ribole-bole riaseng madeceng na mattuju-tuju. Engkaukka tau malempu’, tau patappe’ riaseng riballa tau i, na mapaja’ tau laing. Narekko orang jujur, iya riassaro Dewata nari ri akhirat. Ri nasaba lempu’ ajapi ri linoe, maparellu sipakatau iyyolo ri Dewata na riaseng tau ri ampe’-ampe’na.
Ana’ caradde, “Lempu’ iye’ bekal lompona tau ri akhirat.” Ri nasaba, tette ri akhirat, Dewata teya nasapimmi ampe’ kita riaseng wattu mappasiduppi. Iyya naseng tau malempu’, tau ri nasaba riolo na riade’na madeceng, pura tau ripammase.
Dunia sebagai Tempat Ujian Kejujuran
Punna linoe iya mappatallassang, na kejujuran sebagai salah satu ujian paling berat. Ana’ tau nari, “Tau massappa’ teya ri linoe, teppanessai ri akhirat.” Artinya, siapa yang berhasil menjaga kejujuran di dunia, akan mendapatkan keselamatan dan kebahagiaan di akhirat.
Lino iye tempat mappatassi, riolo engkaukka tao-toang berbohong atau curang demi kepentingan pribadi. Tapi tau malempu’, iyae tanre’ tau ribattuwang ri temptasi. Iyye puang riolo na’ ajappa’ diri riaseng adanna tenning, walau riolo jarak beccue.
Lempu’ sebagai Amalan yang Bernilai Ibadah
Narekko engkaukka malempu’, iya tau mappakkatenniyi tau. Lempu’ temmakkulle iyyanu tau mallampu’ iyyolo tau laing, tapi ripattangngi tau riaseng rukkua tau riolo Dewata. Iyye parallu tau malempu’ tenni nasaba penghargaan tau lainna. Punna iya malempu’ tenning, na seatuwe pakata riolo na ri ampe’ iyyana rapang Dewata.
Nasabana tau malempu’ ajapi tau mappadalle tauwe ri olo-olo, engkaukka riaseng to malempu’ mapaja’ mattappung rezeki na makkeana ri akhirat. Ade’ ritu teya temmakkasi kaluppai’ tau riaseng lempu’na. Iyanaritu mattare’ bekal lompona ri olo Dewata.
Marilopokki, pada mappemali ri lempu’, nasaba’ iye napaja’i tau ri lino sibawa ri akhirat. Mappisurole tauwe tenning, mappatabbikkai kejujuran di ampe’-ampe’, baik ri keluarga, riaseng teman, na ri tao-ao. Nasaba tau malempu’ akan mendapatkan tempat di sisi Dewata, baik di dunia maupun di akhirat.
Sekian pidatoku. Appa’ nakkullei malebbi tapada-jappa bekal kejujuran, ri nasaba olo riaseng akhirat iye tempat napakkatenni tau malempu’.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
5. Kejujuran dan Sifat Malebbi’
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salama’ battu tau massappa’, sibawa ampe’ natenni ri Dewata SeuwaE. Paturusengeng natu Dewata, semoga kita semua senantiasa diberi kekuatan untuk menjalani hidup dengan lempu’ (kejujuran) dan malebbi’ (sikap santun atau beradab).
Pada kesempatan ini, saya akan menyampaikan pidato dengan tema “Kejujuran dan Sifat Malebbi’.” Keduanya merupakan dua sifat mulia yang saling melengkapi. Kejujuran menunjukkan ketulusan hati, sedangkan malebbi’ mencerminkan sikap rendah hati dan menghormati orang lain. Kedua nilai ini penting dalam membangun kehidupan pribadi, bermasyarakat, dan menjalani hubungan dengan Tuhan.
Kejujuran sebagai Dasar Kepercayaan
Lempu’ atau kejujuran adalah sikap yang wajib dimiliki dalam segala aspek kehidupan. Bilanganna, “Lempu’ iya napadallei tau ri ulu na riolo Dewata.” Artinya, orang yang jujur akan dihormati oleh manusia dan diridhoi oleh Tuhan. Sikap jujur membawa berkah, menciptakan rasa percaya, dan menjauhkan kita dari rasa curiga atau kebencian.
Narekko engkaukka tau malempu’, iyae akan dipercaya dalam keluarga, pekerjaan, maupun pergaulan. Kejujuran berarti berkata dan berbuat sesuai kebenaran, walaupun kadang sulit atau menyakitkan. Iyana mappakkatenni, siapa yang menjaga kejujuran di dunia, akan mendapatkan kemuliaan di akhirat.
Malebbi’: Santun dalam Bersikap dan Berucap
Sifat malebbi’ atau kesantunan sangat ditekankan dalam budaya Bugis. Malebbi’ artinya menjaga adab dan menghormati orang lain dengan rendah hati. Seorang yang memiliki sifat malebbi’ akan selalu massappa’ (bersikap sopan) dalam berucap dan bertindak, sehingga menciptakan kedamaian dalam hubungan sosial.
Ana’ tau nari, “Malebbi’ malomo na maddecengngi tau.” Artinya, orang yang bersikap santun akan mudah diterima dan disukai oleh banyak orang. Sifat malebbi’ menghindarkan kita dari perilaku kasar, sombong, dan merendahkan orang lain.
Hubungan Kejujuran dan Malebbi’
Lempu’ dan malebbi’ adalah dua nilai yang tak terpisahkan. Kejujuran tanpa kesantunan bisa menyakiti perasaan orang lain, sementara kesantunan tanpa kejujuran bisa menimbulkan kepura-puraan. Orang yang jujur dan santun akan selalu berhati-hati dalam berkata dan bertindak, agar tidak melukai perasaan orang lain dan tetap berada di jalan yang benar.
Misalnya, jika kita harus menyampaikan kebenaran yang sulit, kita tetap bisa melakukannya dengan cara yang malebbi’—tidak kasar dan tetap menghargai lawan bicara. Ini menunjukkan bahwa kejujuran yang disampaikan dengan santun lebih mudah diterima dan menghindarkan dari perselisihan.
Mappijari tauwe, mariki pada mappibingkai lempu’ na malebbi’ dalam setiap langkah kehidupan. Dengan bersikap jujur dan santun, kita tidak hanya akan dihormati oleh manusia, tapi juga mendapatkan keberkahan dari Tuhan. Dunia dan akhirat adalah dua tempat yang terhubung. Apa yang kita tanam di dunia, akan kita tuai di akhirat.
Sekian pidatoku hari ini. Semoga kita semua dapat selalu menjaga kejujuran dan kesantunan dalam kehidupan sehari-hari. Appakiari lempu’ na malebbi’ iyyaro ri ampe’-ampe’ na situju-tuju Dewata SeuwaE.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.